Vampire : The Masquerade - Redemption (2000)


English

In the game's storyline, the protagonist Christof falls in love with a nun named Anezka who tends his wounds after he falls in battle. Christof, not fully recovered, ventures into the Bonn Silver Mines (near Prague) to kill Ahzra the Unliving, a twisted Tzimisce vampire. His glorious return to Prague doesn't go unnoticed by the local vampire leaders and soon he is "embraced" (turned into a vampire) by Ecaterina the Wise, leader of the Brujah clan, as to boost the ranks of vampires in preparation for a brewing battle between vampire clans. Having been made one of the undead, the passionate crusader has to realize that he deviated from his religious mission long ago; being only a mundane soldier, he was easy prey for the vampires. His rebellious nature, however, urges him to find a way to redeem his soul, perhaps by regaining his mortal state. But before long, in a move designed to torment Christof (in retaliation for dispatching Ahzra), the nun is kidnapped and turned into a ghoul, a servitor to vampires addicted to vampire blood. This changes Christof's part in the course of events, since he is now being wracked with guilt as he feels his affection towards Anezka led her down a path of sin. Christof swears to face the vampires who took her and restore her life as human.
In his quest, being a powerful vampire, he must learn to conquer his dark side and gain experience with his new powers (vampiric disciplines, similar to spells) to fight against a world of darkness that unfolds before him, as he learns more about this new world he is now a part of, while struggling to maintain his humanity and the faith he once had as a holy knight.
In a climactic battle he is buried under tons of rubble, only to awaken centuries later in the modern world, uncovered by an archeological dig, and faced by a whole new series of challenges – including a fearsome new enemy whose actions may well doom the entire world. Christof eventually finds the vampires responsible for the kidnapping of his love only to find the pure woman of God that he fell in love with is now a twisted, violated creature of the night who shuns him as an emotional weakling, serving to an Infernalist Tzimisce plotting to avert Gehenna by destroying all the Antediluvians. The game sports three different possible outcomes, depending on certain choices in the game which affected Christof's humanity level either negatively or positively.
Twelve of the thirteen great vampire clans (from the original storytelling game) feature in Redemption, in one form or another. The only exception being clan Ravnos.


Italiano

Nel gioco, il protagonista Christof viene ferito combattendo contro i barbari della Moravia e viene ricoverato nel monastero di Praga, dove si innamora di sorella Anezka. In seguito però Christof sarà abbracciato da una vampira del clan Brujah e rivelerà la sua condizione di dannato ad Anezka, e lei nel tentativo di aiutarlo finirà nelle mani degli Tzimisce, il clan vampiro più potente di Praga, diventando un ghoul al loro servizio.
Dopo l'abbraccio di Ecaterina la Saggia, Christof impara molte cose sul mondo di tenebra, impara a controllare i suoi nuovi poteri e a combattere la sua crociata personale contro il male, pur disperando per la sua anima. Egli cerca in tutta l'avventura di ritrovare Anezka, affrontando nemici sempre più forti e incontrando vampiri di diversi clan, seguendo le sue tracce tra i vicoli di Praga, a Vienna e quindi di nuovo a Praga, nel castello di Vyšehrad sede degli Tzimisce. Qui la sua strada di interseca con quella di Vukodlak, un matusalemme Tzimisce in torpore che sta cercando di risvegliarsi grazie anche all'aiuto di Anezka, divenuta sua schiava. Christof riesce a impedire il risveglio di Vukodlak, ma il crollo del castello lo fa cadere in un torpore lungo quasi 800 anni.
Si risveglierà infine nel mondo moderno, scoperto da una squadra di archeologi agli ordini della Società di Leopold. Troverà nuovi compagni, ma alla fine rincontrerà il suo caro amico Wilhem, che lo aveva dato per morto otto secoli prima. Da Londra a New York, in un crescendo di battaglie che coinvolgono nuovi clan, spettri, lupi mannari, ed oggetti dal potere straordinario, la trama lentamente si dipana, fino allo scontro finale per la salvezza del mondo nella Cattedrale di Carne di New York, allo scoccare del III millennio.